15 jun 2004

Senyors del Tripartit...

em prenc la confiança de dirigir-me directament a vostés perquè he escoltat que volen posar un impost a les benzines.

Jo els vaig votar amb molta il·lusió, vaig votar IC-V, per ajudar a què fós tripartit i no bi o uni-partit.

Veig molt bé que si els cotxes contaminen, s'hagi de pagar els problemes que causen a la sanitat. Però dit això, m'agradaria que abans d'atacar directament la butxaca de la gent, ens donéssiu alternatives.

Jo gasto uns 100 euros al mes en gasoli, el meu cotxe consumeix poc i la meva conducció és molt suau, no corro mai. Faig uns 20.000 km cada any, la majoria de casa a la feina i de feina a casa, per tant, considero que gasto per obligació, no per plaer.

Us faré unes propostes, només vull que hi penseu:

- Posar el paquet de tabac a un mínim de 6 euros.
- Pujar també els impostos a les begudes alcohòliques.
- Potenciar vivers d'empreses ecològiques que investiguin models viables de cotxes que no contaminin o contaminin molt menys, tecnologies proposades: Hidrògen, elèctrics, híbrids, bio-diesel. Jo no necessito un cotxe que corri a 200, per anar i venir de la feina no passo dels 90 per hora en cap moment del recorregut.
- Posar radars fixes per totes les carreteres, ja sé que a Barcelona provoquen que la gent no corri tant a les rondes, per tant el benefici no seria només un augment de multes.

Bé, sigui això un exemple de crítica constructiva i espero que trobin alternatives que no facin pagar als pobres que paguem sempre.

Atentament,

Jo.